wtorek, 22 lipca 2014

Dietetyczne lekkie ciasto jagodowe-do zrobienia jedna ręką!

Przepis pochodzi ze strony :http://zdrowe-odzywianie-przepisy.blogspot.com/

Wprowadziłam tylko malutkie modyfikacje

Składniki na małą blaszkę(piekłam w foremkach do muffinek)

  • Mąka pszenna graham - szklanka
  • Mąka owsiana (u mnie zmielone płatki owsiane) - szklanka
  • Cukier - 1/2 szklanki(dałam 3 łyżki miodu)
  • Proszek do pieczenia - 2 płaskie łyżeczki
  • Cynamon - 2 łyżeczki(pominęłam)
  • Ziarenka z jednej laski wanilii(pominęłam)
  • Mleko (może być dowolny napój roślinny) - szklanka(mleko 2%)
  • Jaja 2 szt
  • Jagody - szklanka
  • Posiekane orzechy włoskie (lub inne ulubione) - 1/4 szklanki(pominęłam)
Autorka podaje przygotowanie tak:

  • "Połącz składniki suche (mąki, proszek do pieczenia, cynamon, ziarenka z laski wanilii i cukier).
  • Połącz składniki mokre (mleko i jaja). 
  • Składniki mokre wlej do suchych i dokładnie wymieszaj.
  • Do masy dodaj posiekane orzechy i jagody - delikatnie wmieszaj.
  • Masę przelej do formy wyłożonej papierem do pieczenia.
  • Piecz w temp. 190 stopni C przez ok. 30 - 40 minut".A ja wszystko wymiksowałam(oprócz jagód,które wmieszałam po miksowaniu) i wylałam do foremek,bo ciężko się piecze jedną ręką z Małym Aniołem na biodrze ;P


  • ciasto dobre,aczkolwiek wolę jagodzianki haha i dlatego wciąż walczę o powabną figurę ;P
  • Mężowi musiałam posypać cukrem pudrem,bo mówił,że mało słodkie...

3 komentarze:

  1. Jak za mną chodzi ciasto.
    Smaka mi narobiłaś.

    OdpowiedzUsuń
  2. przy moim totalnym braku czasu na pieczenie to coś dla mnie :D
    pozdr i zapraszam na nowe kąty www.swiatkarinki.pl

    OdpowiedzUsuń