środa, 8 stycznia 2014

Pierwszy tydzień i skrzyp polny

Cóż...wiem,że jestem nudna,ale powtórzę -łatwo nie było :) Lecz nie to jest ważne,ważne jest,że dałam radę i dalej trwam.
Od niedzieli(5.01) zaczęłam ćwiczyć "Skalpel" E.Chodakowskiej i jestem zadowolona z decyzji.Po 4 treningach,już w miarę umiem robić te wszystkie wdechy i wydechy,z napinaniem mięśni kiepsko mi idzie,ale pewnie to kwestia wprawy.Odpowiadają mi te ćwiczenia,bo nie trzeba skakać i nawet jak bobas śpi,to mogę bez obawy,że go obudzę,spokojnie je wykonywać.Do tego codziennie był rower minimum 30/40minut lub spacer 1/2 godzinny.Raz tylko udało mi się być na spacerze godzinę i wieczorem godzinę pedałować.Czasowo nie wyrabiam.Bo chęci są.Niby tylko tydzień ćwiczę,ale czuję że mam więcej energii.Oprócz ćwiczeń,więcej w domu robię.
Jedzeniowo już się ogarnęłam.Przez tydzień tylko raz zjadłam 2 kawałki ptasiego mleczka i pizzę,potem już same zdrowe żarcie i max 1600kcal.Muszę uważać na bakalie i orzechy,bo w poniedziałek wyszło mi 430kcal tylko z tego.
Nie mierzyłam się ani nie ważyłam,żeby się nie zniechęcić.Pierwsze ważenie 13stego :)
Jestem z siebie zadowolona,bo pomimo tego że cały dom i Anioły na mojej głowie to radę dałam,wymówek nie szukałam:) Oby tak dalej :))

Po południu wprowadziłam nowy rytuał.Zamiast kawusi(3) napar ze skrzypu polnego.
A dlaczego warto pić napar ze skrzypu polnego?(dostępny w aptece)

 SKRZYP POLNY:
  Roślina ta jest bardzo doceniana zarówno w medycynie, jak i kosmetyce. Prawdopodobnie, przechadzając się po łące, również miałaś do czynienia ze skrzypem, ponieważ jest to ziele bardzo popularne i występujące niemalże na całym globie. Roślina ta jest dość blisko spokrewniona z paprocią, a dzieje jej wykorzystania sięgają już starożytności. Szybko bowiem zauważono, że pomaga ona w tamowaniu krwawienia, leczeniu wrzodów czy chorobach nerek. Co ciekawe, skrzyp jest rośliną niezwykle cenną dla człowieka, ale w nadmiernych ilościach może posiadać właściwości trujące dla zwierząt. Obecnie najczęstszym zastosowaniem skrzypu polnego w kosmetyce jest jego wykorzystanie w poprawianiu kondycji zdrowotnej włosów i paznokci. Jednakże często stanowi on również główny składnik leków stosowanych na schorzenia układu moczowego. Dlaczego jednak stosujemy skrzyp na włosy?
 Skrzyp polny na włosy oddziałuje pozytywnie z uwagi na kilka posiadanych przez siebie właściwości. Po pierwsze to prawdziwe bogactwo witamin i minerałów, które zaopatruje nasz organizm w najczęściej brakujące elementy. Na wypadanie włosów szczególnie dużo jest w skrzypie krzemionki, która znana jest ze swych antyoksydacyjnych właściwości zwalczających wolne rodniki. Wskazać tutaj trzeba także doniosłą rolę potasu i krzemu. Składniki te sprawiają, że włosy stają się mocniejsze, wolniej stają się martwe, a więc zmniejsza się także ryzyko ich siwienia. Poza tym doskonale sprawdza się skrzyp polny na wypadanie włosów, znacznie je ograniczając. W jakiej postaci możemy stosować skrzyp polny? Oprócz suplementów diety dostępnych w aptekach możemy skusić się na używanie szamponu do włosów z jego zawartością. Poza tym ciekawym pomysłem jest także zbieranie łodyg skrzypu, suszenie ich i picie naparu przyrządzonego na jego bazie. Możemy go również stosować zewnętrznie w postaci płukanki. 
(źródło:jejuroda.pl)

Ja piję skrzyp w formie herbatki:

 pyszne to,to nie jest,ale jak dorzuci się jeszcze torebkę z miętą to da się wypić :D polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz