niedziela, 22 września 2013

Koktajl zielony

Pisałam już o nim na moim pierwszym blogu-Drugi Aniol,który aktualnie nie jest blogiem publicznym(a może znowu będzie).Tak więc muszę przenieść ten przepis tutaj.
Wróciłam do picia tego koktajlu ponieważ poprawia przemianę materii i dobrze "zapycha".Nie mam po nim wieczornych ciągot do podjadania.

w 1 porcji: 194 kcal, wysoka zawartość witaminy C (34%*), witaminy B2 (37%*), potasu (39%*) i wapnia (47%*), źródło witaminy B1 (22%*), witaminy B6 (26%*), magnezu (27%*), żelaza (19%*), cynku (20%*) i błonnika pokarmowego


Awokado zawiera specjalny typ cukru, który reguluje wydzielanie insuliny, dzięki czemu zapobiega wahaniom jego poziomu we krwi. Polecany jest więc osobom z nadwagą oraz ze skłonnością do cukrzycy.

Sok z cytryny skutecznie walczy z nadwagą, ponieważ pobudza przemianę materii, obniża apetyt i spowalnia przemianę węglowodanów w tłuszcze.

Jogurt naturalny ma właściwości obniżające poziom cholesterolu. Ponadto dostarcza potas, wapń oraz witaminy z grupy B, które biorą udział w przemianach energetycznych organizmu.

Natka pietruszki jest źródłem wapnia, żelaza oraz witaminy C. Ułatwia usuwanie obrzęków spowodowanych zatrzymywaniem wody w tkankach.

Przepis na Eliksir zielony:
 zmiksuj:
  • 200 ml kefiru lub jogurtu naturalnego 1,5 % tłuszczu
  • ½ małego dojrzałego awokado
  • łyżka stołowa soku z cytryny
  • łyżka siekanej zielonej pietruszki
  • łyżka otrąb owsianych
* % zalecanego dziennego spożycia
źródło:www.dietastrukturalna.pl



Dzisiaj znowu bez roweru :(Mały Anioł cały dzień płaczący-marudzący i wiszący na cycusiu...Udało mi się wyjść  z Pierwszym na spacer 2 godzinny to trochę odetchnęłam.
Od jutra mam nadzieję,że znowu zacznę pedałować-starszak wraca do przedszkola-więcej czasu dla mnie-yuuupii:)

2 komentarze:

  1. Witam! Znam i piję, choć bardziej smakuję się w koktajlu oczyszczającym na bazie wyciągu z brzozy i ananasa:) Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Mamo:)
      a tak koktajl żółty jest smaczniejszy ,ale ja póki co chcę zbić wagę,więc zielony,jest dla mnie lepszy :)Pozdrawiam :)

      Usuń