sobota, 21 września 2013

Razowe ciastka owsiane z bakaliami

No i stało się,popełniłam dziś ciastka,ale e zdrowymi składnikami :) Mąkę  pszenną zamieniłam na razową,cukier biały na melasę trzcinową.Dodałam pestki dyni,słonecznika i trochę gorzkiej czekolady-wyszło niebo w gębie:) Ciężko na jednym poprzestać ;)One są takie chrrrupiące-wciągające.Zjadłam 4sztuki ;/ Ale przez to,że dałam melasę zamiast cukru i mąkę razową to są sycące i można się opanować ;)
Przepis pochodzi ze strony www.mojewypieki.com.Dla mnie Dorota to mistrzyni i piekę z jej przepisów od kilku lat i nie zawiodłam się póki co. 

Składniki na około 35 ciastek:(mi wyszło 33)
  • 200 g miękkiego masła
  • 1 szklanka drobnego cukru do wypieków(ja dałam 3 łyżki melasy trzcinowej)
  • 1/4 szklanki ciemnego brązowego cukru(pominęłam)
  • 1 duże jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii(pominęłam)
  • 1 szklanka mąki pszennej(dałam żytnią razową)
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 2,5 szklanki płatków owsianych
Masło utrzeć (zmiksować) na puch, pod koniec wsypując biały cukier i dalej miksując. Dodać cukier brązowy i zmiksować. Dodać jajko i zmiksować. Wsypać pozostałe składniki na jeden raz i zmiksować.
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Z ciasta robić kulki wielkości orzecha włoskiego (lub większe, wedle uznania), spłaszczyć je łyżką. Układać na blaszce z sporych odstępach. Piec w temperaturze 180ºC przez około 15 - 17 minut do lekkiego zbrązowienia (piekłam 14 minut). Chwilę odczekać przed zdjęciem z blachy, potem studzić na kratce.


A roweru znowu dziś nie było,spacer marny....Niemowlę kaszle i ciągle na rękach siedzi.Przedszkolak już tak znudzony siedzeniem w domu,że ciężko z nim wytrzymać.Ciężko w tym wszystkim czas na aktywność fizyczną a brzuszek przeszkadza:(.Jutro sobie ciastka podaruję,niech Anioł zjada,bo on nie je płatków owsianych a to samo zdrowie.


2 komentarze: